Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, April 19, 2010

tOOth fAIry AmIk...

al kisah di hari sabtu yang lepas... iaitu pada 17 April 2010 yang lalu..... hari tu aku tak keje, mr hubby aja yang keje... pepagi dah bertungkus lumus basuh baju.. hehehe (mesin laa yang basuh) aku masukkan baju dalam mesin aja ler... tengah2 mesin pusing... aku basuh laa kasut sekolah kakak.. yakni anak ku yang sulung yang bernama nur insyirah tuh.. berus punya berus punya berus... kakak datang...
kakak : mama, tengok ni.. sakit laa mulut kakak.. gigi nih..
untuk pengetahuan semua gigi kakak yang depan tu mmg retak menanti belah aja...
mama : abis... mama nak buat camana.. takkan kakak nak pegang aja bibir kakak cuba laa kakak tarik... mama takut nak tarik.. nanti kakak sakit...
aku pun biarkan dia kat situ, sambil terus berus dan berus dan berus kasut dia.. kakak : mamaaaaaaaaaaaa.... dah jatuh... mama : apa?? apa yang jatuh?? kakak : gigi kakak... (mmg betul gigi dia dah tertanggal..) mama : ala... kakak dah rongak laaa... kakak terus nangis bila aku cakap dia rongak.. darah pun 2,3 titik aja.. tak banyak... sbb mmg gigi dia dah genting sangat.. ajak g clinik tak nak.. takut.. sudahnya dia yang tanggalkan sendiri.... petang mr hubby pun balik.. diceritakan semua kisah yang berlaku kat atas tuh oleh aku... pabila malam menjelma.. masa tuk tido... selalu kakak akan ayah tidurkan.. si adik merangkap muhammad harraz, aku tidurkan... jadi ini perbualan mr hubby dan si kakak.. mr hubby : kakak, mana gigi kakak? kakak : tooth fairy amik... mr hubby : kenapa pulak tooth fairy amik gigi kakak??? kakak : sbb gigi tu dia nak buat batu cincin... (bleh jawapan si kakak!!!!) mr hubby gelak tak ingat punya.. sib baik mrs mama dah tido tak sedar kediri... kalau tak ada kena pelangkung tengah2 malam ketawa tak ingat.. ganggu ketenteraman tido mrs mama. gambar kakak, mama tak dapat nak snap sbb dia sangat malu ok!!

No comments: