Tuesday, July 15, 2008

ORANG BARU!!

ni laa muhammad harraz kita.. pics kat atas tu daripada lahir hinggalah hari ke 50 kelahirannya.. alhamdulillah dah selamat segala-galanya... aku pun dah naik keje.. start keje 9 july 2008. masuk2 keje je kena prepare masuk meeting on 11 july.. dan selepas ini bermula semula laa ke'bz'an aku... prepare file tuk next meeting laks!! apa pun aku suka kerja aku sekarang....

harraz ni aku hantar kat nursery sama ngan kakak dia insyirah.. so far so good.. well anak2 mama kena faham.. mama kerja.. bukan tak nak jaga.. ikut hati nak sangat jaga anak2 tapi dah itu lumrah hidup mama... kena kerja.. mama tetap sayang syira & harraz...

harraz ni ada skit muka2 mamak kan?? agaknya masa peknen dulu aku suka sangat makan putu mayam.. dok tunggu jek dia lalu depan umah aku... pastu dalam 2 minggu akhir sebelum delivered suka sangat makan & minum2 kat kedai mamak kat meru tuh.. apa2 pun tak kisah laa... lama2 berubah laa muka dia tuh..

harraz ni lain skit pada syira.. hmm mmg laa lain kan.. sorang girl, sorang boy!! hmm harraz ni manja lain macam skit.. mudah betul kecik hati.. skit2 cebik aja.. penah satu malam dia tak nak tido.. puas aku tepuk2, keluar masuk buai.. pun tak mau jugak.. sudah2nya ayah dia masukkan dia dalam buai.. dia tak mo tido gaks.. dengan perasaan yang agak geram.. aku cakap laa.. dah laa by.. biar laa dia nak tido ke tak nak..!! harraz seakan mengerti apa yang aku cakapkan terus menangis... pastu aku amik keluarkan dari buai, tepuk2 terus tido... boleh pulak!! itu pun agaknya dah ngantuk tahap gaban laa tuh.. nak tak nak tido gaks akhirnya baby harraz itu.. tapi dia sebenarnya cukup senang dijaga... alhamdulillah...

baru2 ni pegi check up + injection.. ada demam skit anak bujang tuh.. nasib kejap aja demamnya... berat dia pun bertambah... 6kg sudah!! agak terasa jugak laa bila dukung dia.. harus bawak stroller kalau nak jalan2.. tak larat mama nak pegang lama2..

kakak nyer citer... nanti sambung laa.. nak balik dah nih.. sementara tunggu hubby sampai aku jenguk blog dulu.. daa..

2 comments:

Nazathul Hamimi said...

hai nasha.. tahniah la yer, dah dapat sepasang macam kak mimi.. ha ah muka harraz cam mamak.. tapi tak pe mesti dah besar cun cam hero hindustran. heheheh.. ala jgn risau, dah besar berubah la tu ngikut muka mama atau papa dia..

6kg?? huuh semangatnya... fully breastfeed yer... ok apa pun semoga bahagia bersama anak2 tersayang

PuteriSatu said...

salam kenal dari akak...alhamdulillah segalanya dah ok kan..syira pun dah sihat kot dari demam...haraz pun dah semakin semangat...salam kenal dari akak n family...