Monday, October 26, 2009

satu hari di suatu petang.. lepas amik anak2 di nursery.. setelah sampai dirumah terus aja prepare tuk makan malam... harraz terus ke dapur bukak fridge.. amik balance kek batik yang dah ketiga kali aku ulang buat... hasil amik recipe daripada kawan aku nih.. http://ratnamurniwati@blogspot.com sedap ratna...
dalam ketiga2 kali aku buat tuh.. kebanyakannya di habiskan oleh harraz.. suka betul dia ngan kek batik tuh...hmm dah dia amik kek batik tu sebekas.. dia bawak ke depan dok sorang2 makan kat depan tv... lepas tu syira laks datang bawak sebekas lagi cornflakes madu untuk aku bukak bekasnya... katanya adik nak makan.... dia pun ke depan.. aku pun tak laa reti2 nak jenguk apa anak2 ni buat..
selesai masak.. aku pun ke depan... HAH!!! JENG.. JENG.. JENG.. cornflakes berterabur sana sini.... muka harraz dah jadi seperti pics di atas... apa jadi kat mama??? anak2 dah kecut... tapi mama dengan tenang amik dustbin.. kutip segala2 yang berterabur itu... dengan tidak semena2 datang laa anak bujang aku.. harraz dengan ayat power nya... YA ALLAH berulang kali sambil mengutip segala cornflakes yang berterabur itu... dah abis kutip.. peluk aku.. sambil panggil MAMA berulang kali minta simpati.. ye laa sebelum mama menyinga.. baik amik hati mama dulu... aku pandang aja laa muka dia... terus amik penyapu... baru amik penyapu.. anak2 dah duduk atas sofa.. tak gerak2.. dah abis sapu + mop baru dorang turun dari sofa tuh... cuma yang agak aku confusekan sekarang ni.. kenapa aku tak marah ye???? sedangkan rumah aku dah jadi tongkang pecah... tapi apa pun aku bangga dengan diri aku sbb aku tak mengamuk cam orang gila.. doa aku termakbul mungkin... alhamdulillah...

No comments: